• Wycieczka do Krasnobrodu

•     W dniu 11.05.2022r. klasa trzecia uczestniczyła w wycieczce do Krasnobrodu. Głównym celem wyjazdu były warsztaty ceramiczne prowadzone w pracowni Wartobozroztocza.
                Przygodę rozpoczęliśmy od miejsca pracy krawcowej. Oglądaliśmy wyposażenie pracowni, krojenie materiału na stole krajczym, modele, stół do prasowania, odpowiadaliśmy na pytania dotyczące pracy w tym zawodzie. Poprzez dotyk rozpoznawaliśmy i opisywaliśmy rodzaje materiałów. Następnie przeszliśmy do pracowni ceramicznej. Prowadząca Pani Magdalena opowiedziała nam skąd bierzemy glinę, gdzie i w jakich kolorach ona występuje i ile lat ma ceramika?. Omówiła etapy powstawania przedmiotów ceramicznych. Z bagażem wiedzy przeszliśmy do dzieła. Każdy z nas otrzymał prostokąt z gliny, na którym obrysowywaliśmy postaci, potem magicznym pisakiem poprawialiśmy kontury odbite na glinie. Mogliśmy indywidualnie ozdobić swoje dzieło. Następnie wykonaliśmy napis oraz na serduszkach złożyliśmy swoje podpisy. Wykonane prace zostaną poddane szkliwieniu, potem będą wypiekane w piecu do 1000stopni C. Ostatnim punktem warsztatów było wykonanie z kulki gliny wisiorka ze swoim imieniem. Z zajęć wyszliśmy bardzo zadowoleni i z dużym bagażem wiedzy. Udaliśmy się coś przekąsić, było smacznie.
                Pełni sił wraz z przewodnikiem rozpoczęliśmy zwiedzanie Krasnobrodu. Na początek udaliśmy się do Kaplicy na wodzie, potem spacerkiem przeszliśmy do Kościoła p.w. Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny, obejrzeliśmy w muzeum wieńce dożynkowe oraz Krasnobrodzkie Muzeum Parafialne. Upał w tym dniu schłodziliśmy lodami o różnych smakach. Po chwili wytchnienia wybraliśmy się na wzgórze św. Rocha, gdzie aby spełniło się nam marzenie musieliśmy pokonać trudną wspinaczkę dookoła kaplicy. Ostatnim punktem wycieczki było wyjście na stylizowaną wieżę widokową w kształcie baszty, z której podziwialiśmy panoramę Krasnobrodu. Był to dzień pełen wrażeń. Wróciliśmy około 15.00 zmęczeni, ale zadowoleni, bogatsi o nowe informacje i doświadczenia.

Składam serdeczne podziękowania za pomoc w organizacji wycieczki i opiekę na uczniami Paniom: Edycie Łukowskiej, Monice Różyckiej, Małgorzacie Knap i Katarzynie Makochon.